profil

Profileringsartikler

Profileringsartikler er en etablert og god måte å sterke en bedrifts varemerke på. Gjennom å analysere kundene, profileringsbehovene og hva et firma ønsker å si kan man ved å kombinere dette få en sterk basis for profileringen og nå ut bredt. Riktig valgt vil profileringsartiklene eksponere et varemerke på en meget god måte, og sterke bedriftens profil utad.

I dag finnes det et stort og bredt utvalg av profileringsartikler, og det kan være vanskelig å finne ut hva som er riktige produkter for ethvert tilfelle. Profileringsartikler kan distribueres på forskjellige måter; de kan sendes med post, være giveaways på messer, deles ut på byen, de kan ligge i resepsjonen på kontoret for å nevne noen. Hvem vender seg markedsføringen og profileringsproduktene til nettopp denne gangen? Er det en julegave til de ansatte? Da er distribusjons-og markedsføringskanalen ikke samme som hvis det er et skjerf eller en t-skjorte til potensielle kunder.

Eksklusive artikler

Er det få og eksklusive artikler eller mange og billige? Her er det flere parameterer å ta i betraktning. Hvis man ønsker å gi en gave til noen få personer og velge de fordi de i seg selv gir god eksponering i de rette sammenhengene krever det en annen tenkemåte enn hvis det er penn med firmalogo på som ska deles ut til flest mulig.

Det finnes i dag mange profileringsartikler i de mer eksklusive kategoriene. Jakker i bra vind-og vanntette materialer egnet for utendørs bruk er et eksempel på hva man kan gi hvis man ønsker å bli sett i sportssammenhenger, men det finnes også billigere og enklere varianter.

profilklaer