klaer

Profilering

Profilering er en sentral del av markedsføringen for de fleste bedrifter. Hvordan et firma velger å profilere seg varierer veldig ut fra typen av bedrift, hvem man ønsker og når og hvor man ser for seg å gjøre profileringen.

Valg av profileringsartikler sier noe om firmaet som gir ut artiklene, så det er en god idé å være nøye. Men uansett hva dere velger som profileringsgaver, kan dere være trygge i at det vil bli levert produkter av riktig kvalitet til riktig pris, som viser kunder og ansatte at deres firma er et firma som setter stor verdi på varemerket sitt og dets eksponering.

Hval skal man velge?

Profilering kan koste lite eller mye, det varierer ut fra hva slags profilprodukter dere ønsker og når dere ser for dere å dele den ut. Er det profilprodukter som skal deles ut til mange personer over en kort tidsperiode, for eksempel ved et sportsevent eller på 17. mai, er det lurt å ha profilprodukter som tar liten plass og treffer målgruppen bra. Vannflasker med trykk, flaskeåpnere eller svettebånd gjør seg særlig godt ved slike event, da de tar liten plass, går fort å dele ut og passer i sammenhengen.

Hvis man om vinteren har en stand ute på byen hvor firmaet deler ut kaffe, er firmalogoen en selvfølge på pappkrusen som deles ut. En bra og kompakt vintergave er refleksen, som vi sjelden ser for mange av på jakker og vesker. En gave som passer både store og små og som går å distribuere fort i store kvantiteter.

klaer med stil
shopping

Store eller små gaver?

Størrelsen på profileringsproduktet og kostnaden har en sammenheng. Små gaver som penn, flaskeåpnere og handlenett er godt egnet for massedistribusjon, men for den som ønsker å vise mer eksklusivitet for kundene sine og de ansatte finnes det andre muligheter.

Et vanlig produkt for profilering er t-skjorter, som har flere gode profileringsmuligheter. For den som ikke er like kostnadssensitiv kan en hoodie eller en jakke være en meget god gave, selv om den koster litt mer. Den kunden eller den ansatte som får den gaven kan være sikker på at han eller hun er verdifull for bedriften deres. Valg av materialer vil gi ekstra verdi for mottakeren.